کاهش مصرف نمک، راهی برای تسکین دردهای زنانه تدوین منشور مشاوره خانواده نهایی شد رشد ۲.۴۳ درصدی موالید مادران ۲۰ تا ۲۴ سال در چه سنی میزان باروری زنان پایان می‌یابد؟ سیده ملک‌خاتون نخستین زن حکمران شیعه مروری بر زندگی نخستین بانوی دارنده دکترای ریاضی در خراسان‌رضوی | انتگرال زندگی و حساب عاشقی! قرار نیست همه‌چیز به «خاطره» تبدیل شود تجلیل از بانوان موفق جامعه کارگری رشد بیش از ۲۲ درصدی تعاونی‌های زنان در دولت سیزدهم برابری جنسیتی همیشه به نفع بانوان نیست ویدئو | کودکان، قربانی بلاگر‌های آرایشی رکوردشکنی جوانمردی در جام‌جهانی پاراتیراندازی | تیم ایران طلا گرفت ویدئو | استقبال ویژه خانوادگی از سرمربی قهرمان آسیا با پرچم متبرک تمامی خدمات کلینیک مشاوره حرم مطهر رضوی رایگان است | مراجعه بیش از ۶ هزار مراجع خانم به مرکز مشاوره باب الهادی در ۱۴۰۲ زنان بخوانند| مقابله با عوارض جنسی داروهای ضد افسردگی محمود پاک نیت: زنان جوان ایرانی همه فرزند دوست هستند
سرخط خبرها
چرا برخی نیرو‌های انقلابی مخالف امر به معروف «حجاب» هستند؟

چرا برخی نیرو‌های انقلابی مخالف امر به معروف «حجاب» هستند؟

  • کد خبر: ۲۱۲۱۹۳
  • ۲۸ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۲
مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی «بقیه الله الاعظم» در جمع دختران نوجوان کنشگر فرهنگی به دلایل مخالفت برخی نیرو‌های انقلابی با «امربه‌معروف حجاب» و اهمیت جهاد تبیین در این زمینه پرداخت.

به گزارش شهرآرانیوز، سردار محمدعلی جعفری در جلسه تخصصی بانوان عفاف و حجاب کشور که در حرم رضوی برگزار شد، به مبحث جهاد تبیین در حوزه حجاب پرداخت و گفت: دیدگاه‌ها متفاوت شده حتی در میان نیرو‌های انقلابی و به عنوان مثال «امربه معروف حجاب» را بسیاری از نیرو‌های انقلابی، حزب‌اللهی و روحانیان قبول ندارند! و امربه‌معروف مورد تاکید را قبول ندارند!

وی دلایل مخالفت این افراد را با امربه‌معروف حجاب، این‌گونه نام برد: برخی معتقدند ایجاد دوقطبی در جامعه می‌شود و با طرح مبحث «ایجاد دوقطبی» تردید ایجاد می‌کنند. عده‌ای معتقدند الان شرایط مناسب نیست و سیاسی برخورد می‌کنند و می‌گویند «امربه‌معروف، مشارکت مردمی در عرصه‌های سیاسی اجتماعی را پایین می‌آورد!». همچنین گروه سوم می‌گویند امربه‌معروف باعث «زدگی از دین» می‌شود؛ و گروه آخر معتقدند «امربه‌معروف حجاب اثربخشی ندارد» و این را بهانه می‌کنند.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم سپاه پاسداران با ذکر این توضیحات تصریح کرد: جهاد تبیین اینجاست که درحوزه عفاف و حجاب معنا پیدا می‌کند.

وی خطاب به کنشگران عفاف و حجاب کشور افزود: مومن بودن به اعتکاف و نماز نیست، این مومن‌نمایی است؛ این کنشگری‌ها و فعالیت اجتماعی، مقدمه است تا مومن، نقش «عمل صالح» نیز داشته باشد.

سردار جعفری همچنین تاکید کرد: برخی تشکل‌های انقلابی، کار ایجایی در حوزه حجاب را قبول دارند، اینکه روسری بدهند، گل بدهند اما مستقیم امربه‌معروف نمی‌کنند باید به آن‌ها هم اصالت بدهیم در کار انقلابی تا کنشگری انجام دهند و اینجاست که باید گفت نقش‌آفرینی مردم همان‌طور که خودشان دوست دارند و با اعتقاد و رای خودشان انجام می‌شود.

به گفته سردار جعفری، باید به جوانان میدان داد تا نقش‌آفرینی و کار فرهنگی خودجوش کنند، حتی اگر گروهی اعتراضی دارند.

وی با اشاره به پیش‌رو بودن انتخابات اظهارکرد: نوع نقش‌آفرینی و سازوکار برای نقش‌آفرینی مردم اهمیت دارد و هر زمان مردم خطر را حس کردند خودشان به صحنه آمدند.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم سپاه پاسداران ادامه داد: درحالی‌که این حضور مردم، نیازمند آموزش و ساماندهی نیست، عملشان آتش به اختیار و نوع حضورشان هم ساماندهی گروهی نیست.

به گفته وی، کنشگران عفاف و حجاب در انگیزه‌بخشی و تبیین مردم برای حضور موثر در عرصه‌های اجتماعی، می‌توانند اثرگذار باشند.

سردار جعفری توصیه کرد: در حرکت‌های مردمی کار بهتر است عدالت‌محور و بر محور عدالت اجتماعی باشد. حرکت‌های اجتماعی مردمی، مدلشان و نوع ساماندهی و عملکردشان با حرکت‌های گام اول انقلاب فرق دارد.

وی ادامه داد: در زمان انقلاب و جنگ، ساماندهی و حضور مردم به صورت گوش‌به‌فرمانی است تا اتفاق نظامی می‌افتد، اما اینجا در عرصه فرهنگی و اجتماعی یک گروه مردمی باانگیزه، می‌تواند در گام دوم انقلاب نقش‌آفرینی کند و به‌ویژه نیروی جوان و نوجوانی که انگیزه دارد می‌تواند تاثیرگذار باشد.

مسئول قرارگاه فرهنگی و اجتماعی بقیه‌الله‌الاعظم سپاه پاسداران به اهمیت در میدان بودن جوانان و نوجوانان با سلایق، علاقه‌مندی‌های متفاوت و به صورت کار داوطلبانه و باانگیزه و اعتقاد شخصی تاکید کرد و افزود: مهم این است او بسته به توانمندی‌اش و ضرورتی که حس می‌کند، کاری انجام دهد.

وی خطاب به فعالان فرهنگی و اجتماعی گفت: در این فعالیت‌ها، هماهنگی با دستگاه‌های مختلف هم سخت است، اما در برابر موانع خسته نشوید و از موانع عبور کنید و در میدان عمل خداوند هم راهنمایی خواهد کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.